Titeln säger väl det mesta. Gör det mest för att hålla lite koll på mig själv, hur mycket jag kommer ut (såvida jag orkar skriva in nått här), vad jag lär mig och inte lär mig. Sommaren ´05 så blir det tyvärr inte mycket, eftersom att jag kommer att tillbringa hela juni till början av semptember ombordpå nått fartyg någonstans.

12 April 2005

Första Apeltrippen för iår!

Idag skulle jag ner till Varberg och hämta lill-brädan som varit på lagning, och jag passade på att ladda in utrustningen i bilen, även fast det inte blåste något när jag åkte hemmifrån. Det var en förbannad tur att jag gjorde som jag gjorde, eftersom att det gick lite småvågor i Apel och vinden var perfa för mig, 136 litersbrädan och 6.6
I ärlighetens namn så spenderade jag mer tid på att fippla med segel och bräda i vattnet än att faktiskt surfa på grejjorna. Kändes som om det var första gången i vågor. Igen. Men fick efter 30-40 minuters kämpande belöningen i form av ett par härliga repor. Den första avslutades med att jag även fick reda på hur långgrundt det är i Apel. *SMACK* så låg jag, bräda och segel på 40 centimeters djup. Vid det här laget så hade jag tappat kännseln i fingrarna och bestämmde mig för att hämta den nylagade brädan och åka hem. Lagningen blev för överigt grymt bra.
Dunderdag helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home